BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

03 Oktober 2012

Someone I Like :)


Hai assalammualaikum .. terima kasih kerana melawat dan membuka BB(BlogBuruk) saya ini J Sebab kan dah lama tak update blog kann , so banyak cerita nak cerita .. Actually aku tak tahu nak cerita apa ni -..-‘’ Hmm , okay takpe lah jom cerita pasal Someone I Like J hehe gatal ..

Jomm start dengan puisi ini ..

Kadang-kadang Allah sengaja buat kita rasa kesunyian kerana Dia rindu nak lihat kita menangis ,
Kalau nak cari pasangan hidup carilah yang tidak panas baran ,
Kita buat dia rasa marah kalau dia tak dapat sabar ,
Janganlah memilihnya sebagai teman hidup ...
Kredit By : Nazmi Zainal
Classmate aku J

Actually puisi ni tak lengkap , sebab aku terlupa macam mana dia mengarang puisi ni .. Sikit je aku ingat -..-  Hmm , Kalau nak cakap-cakap pasal sweet couple ni sorry ahh , aku tak pandai .. Aku last couple masa form 3 , sekarang form 5 , 2 tahun aku single .. Tulah macam ada kene mengena pulak dengan puisi si mamat ni Kadang-kadang Allah sengaja buat kita rasa kesunyian kerana Dia rindu nak lihat kita menangis Aku pun kadang-kadang rasa sunyi jugak , tapi dah takde yang sesuai kann ? Buat apa nak pertikai Takdir Allah , nanti adalah jodoh yang datang bergolek ‘tak bergolek mana pun’.. Tapi tipu lah Kalau aku tak pernah suka @ terminat kat sesiapa kann ? Nak tahu aku pernah suka kat siapa ? Jomm sambung bawah ..

Sejak bila entah Nama yang start dari huruf R ni aku minat , 3 orang mamat yang bertuah ni ‘ada ong’ muncul dalam hidup aku bagai Hujan membasahi bumi sekejap je .. Lama-lama dia dah pergi meninggalkan aku ‘Arcehh , sejak bila pulak dia tinggalkan aku -..- ‘  Aku sebenarnya saja-saja je nak gatal-gatal ada abang sayang huahuahua ‘gelak besar’. Aku tak nak pun couple , sebab tak pandai ahh nak kasi ayat-ayat romantik kat pakwe aku nanti .. Bak kata aku Hubungan kawan lebih tahan lama berbanding hubungan lebih daripada kawan.. Kann best ada ramai kawan , kalau couple nanti kalau dah clash jadi musuh ketat , buat apa kann ..

Aku ada satu perangai .. Aku ni macam tak suka rendah-rendah diri aku contoh macam nampak abang HOT HEBAT MANTAP MANCHO SEGAK STYLE COOL ‘coolblog’ haha :D Aku malas nak tayang muka , tergedik-gedik macam betina garik .. Sebab kann kita kene sedar siapa diri kita :

11)      Dah lah tak ada rupa (Buruk)
22)      Tak hot macam diaorang (Bajet Hot)
33)      Selekeh @ serabai (Orang Gila)
44)      Tak ada barang-barang branded (BB Bajet Branded)
55)      Suka fikir negatif (Tak Open Minded)

Sometime janganlah lupa yang kita ni ‘ciptaan Allah’ tak sempurna .. Jangan nak bangga diri , tergedik sini sana .. Kita kann perempuan jaga sikit perangai bila depan abang macho ‘haha
nanti abang macho kata kita ni peempuan murah .. biarlah kita jual mahal , tak rugi pun .. Allah kan sangat adil .. so , biar cinta datang dengan sendiri dan dengan usaha yang serdeharna .. Bagi aku CINTA itu memang indah apabila sudah berumah tangga J Sama-sama lah kita mengisafi diri kita atas kesalahan yang pernah kita lakukan .. Sekian terima kasih dari aku ‘ohh ohh oohh ohh angah style‘ haha :D

OKAY BABAI <3